close
چت روم
در غذاهای خود از ادویه جات استفاده کنیم!
جدید ترین مطالب
بخش بایگانی

آخرین ارسالی های انجمن

معمولاً اکثر افراد، غذاهای ادویه‌دار را دوست دارند و از ادویه‌ها در تهیه‌ی غذاهای خود استفاده می‌کنند.

اما اگر از آن دسته افرادی هستید که میانه‌ی خوبی با این دنیای رنگارنگ و متنوع ندارید توصیه می‌کنیم در رویه‌ی خود تجدید نظری کرده و ادویه‌ها را دریابید.

 

به گفته‌ی محققان دانشگاه ایالت پنسیلوانیای ایالات متحده‌ی امریکا، مصرف ادویه‌های سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها اجازه نمی‌دهد میزان انسولین و تری‌گلیسیرید بعد از صرف غذا افزایش یابد و به این ترتیب خطر بیماری‌های مزمن مانند بیماری‌های قلبی عروقی را کاهش می‌دهد.

محققان تأثیر ادویه‌ها را روی 6 مرد 30 تا 65 ساله که دارای اضافه وزن بودند مورد بررسی قرار دادند. در ابتدا داوطلبان روزانه غذاهای بدون ادویه و سپس در هفته‌ی بعد غذاهای ادویه دار مصرف کرند. این ادویه‌ها شامل ادویه های رزماری، آویشن، دارچین، زردچوبه، فلفل سیاه، تخم میخک، پودر سیر و پاپریکا بودند.

محققان میزان انسولین و تری‌گلیسیرید داوطلبان را قبل و همچنین بعد از صرف هر وعده‌ی غذایی می‌سنجیدند.

مصرف ادویه‌های سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها اجازه نمی‌دهد میزان انسولین

و تری‌گلیسیرید بعد از صرف غذا افزایش یابد و به این ترتیب خطر بیماری‌های

مزمن مانند بیماری‌های قلبی عروقی را کاهش می‌دهد

محققان بعد از مقایسه‌ی میزان انسولین و تری‌گلیسیرید افراد بعد از صرف غذای بدون ادویه و غذاهای ادویه‌دار به این نتیجه رسیدند که میزان انسولین بعد از مصرف غذاهای ادویه‌دار به میزان 21درصد و میزان تری‌گلیسیرید به میزان 31 درصد کاهش می‌یابد.

از این گذشته بررسی‌ها نشان داد بعد از صرف غذاهای ادویه‌دار مقاومت آنتی‌اکسیدانی 13 درصد افزایش می‌یابد.

شبکه اجتماعی دوست

مطالب مرتبط

تظرات ارسال شده

نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتیرفرش کد امنیتی